muskomfort forts.

Fick nyligen ett svar på mitt inlägg om det jag anser som Sveriges töntigaste och mest förlegade reklam 2010, Muskomfort! Har ni glömt vad jag skrev/inte läst så går det att läsa här!
 
Nu har jag iaf fått svar, från ingen mindre än Karolina som själv arbetar med produkten, och hon skriver följande:
Hej!

Vad kul att du uppmärksammat vår minikampanj för RepHresh! Det är alltid intressant att se hur budskapen tas emot i målgruppen.

Ambitionen med kampanjen är att avdramatisera ett av de vanligaste besvären bland kvinnor i alla åldrar. Och kanske, just för att vi tar i lite, så kan fler som faktiskt har besvären få reda på att det finns en lösning på problemet.

Hej så länge från Karolina, copywriter på reklambyrån Start Communication och en av de 4 tjejer som skapat konceptet och kampanjen ”alla har rätt till bättre muskomfort”.


Svar: Jag vet att det är ett av de vanligaste besvären hos kvinnor i alla åldrar, men jag förstår inte hur man "avdramatiserar" detta genom att kalla det för muskomfort! Som jag tolkar det blir det en form av narr, eller att man försöker "skoja till det" genom att använda benämningen mus för det kvinnliga könet.
Men uppmärksamhet får ju garanterat produkten, jag tror inte någon kan blädda förbi er annons och inte vilja läsa vad som ger bättre muskomfort :)
Kul att du hittade min blogg och läsa mitt inlägg, och tack för det direkta svaret på min arga kritik! Trevligt intiativ! MVH Caro
#1 - Mikaela Edrén

Det är faktiskt sjukt kul hur olika man ser på saker och ting.

Jag såg den reklamen och höll på att sätta salivet i halsen på tuben. Tog genast kort och mmsade mamma och fick gapflabb tillbaka. Äntligen någon som struntar i det åhh så äckliga ordet underliv, eller vagina för den delen. Yuck!

Hade det varit Bättre muttkomfort hade jag skrattat ännu mer! Bättre fittkomfort hade blivit lite mycket..

Smaken är som baken, eller i detta fall, framstjärten..

Ha det!

#2 - A

fin blogg. (:

följa varandra med bloglovin? :*