när kärleken var enkel

Jag och en av tjejerna pratar om Melodifestivalen, och småtjejerna är helt galna i Erik och hans låt Manboy. Men efter en stund gled ämnet istället in på kärlek...

C - Tycker du Erik är söt då? Han som sjunger så bra!
U - Men vaa? Jag är ju inte kär i honom!!
C - Måste man vara kär i någon så fort man tycker att någon är söt?
U - Jaaa! Vadå tycker du att han är söt? Tycker du att jag är söt?!
C - Ja, Erik är ju jättesöt! Och det är du med lilla gumman!
U - Vaaa!! Fröken är du kär i mig då?!
C - Ja, om jag nu är kär i någon så fort jag tycker den personen är söt, så ja. Och då är jag nog kär i en väldans massa många människor, både pojkar och flickor!

Deras enkla och totalt nakna syn på kärlek gör mig alldeles varm i hjärtat! Ena dagen kan hon vara kära i en pojke och en vecka senare är han glömd för en annan pojke. Så fort man tycker någon är söt så är det lika med kärlek och det trillar dit lika fort som kärleken svalnat!

0 kommentarer