nordea, ett kapitel för sig

Jag har ju lyckats glömma bort min egen bankomatkod, och ja jag vet - det är en såndär grej som man inte glömmer! Men jag har gjort det, så nu en vecka senare ringer jag nordea för att få en ny kod.

Först slår jag in mitt personnr fel, så pass många gånger att jag blir kopplad till en person - som kopplar tillbaka mig för att slå in mitt personnr rätt - och sen min kod!!

Då jag inte har någon kod trycker jag istället på # så många gr att jag till slut blir tillbaka kopplad till personen - och förklarar återigen att det är ju koden jag inte har - det är därför jag ringer!!

- hur smart är det med en service som bygger på att alla kan sin egen kod, jag kan ju knappast vara den första som ringer och har tappat bort koden?!

Slutligen verkar personen förstå vad jag menar, han kanske inte ville inse att man inte måste vara 95 och senildement för att tappa bort sin egen kod... utan man kan vara en vanlig tjugoåring med liiite för mycket i huvudet.

0 kommentarer