ny vokabulär?!

Finns det något jag gillar så är det att lära mig nya ord, är man uppväxt och indoktrinerad med Hedvig och Helge och läsnörd så blir det lätt så. Nedan ser ni vad jag klassar som de hetaste orden just nu- använder du dom inte redan, utveckla din vokabulär på direkten!

Pöka - klockrent och så svennebanan!
Bjucka - slangversion av bjuda, och jag lovar att det är ett riktigt ord!
Bäng - knäpp, störd, dum i huvudet
Bängbula - utveckling av ordet ovan
Pippa - härligt tacky (kommer inte på svenska motsvarigheten)
Ligga - fungerbart i alla sammanhang

Och så har vi meningen som jag bara hatar, och jag förstår inte hur någon funtad kan använda:

Svänga mina lurviga - varför vill man förknippa sina ben som lurviga? Och dansar man så är man ute, och då har man väl med all säkerhet rakat dom innan? Eller va?!

5 kommentarer
Jenny

Brukar säga svänga mina nyrakade...för det är precis det de är när jag är ute och dansar:-)

tess

Hahaha, jag har undrat jag med över "svänga mian lurviga" :P Det är ju sjukt!



sv: superdupertack!! det känns jättebra!

caro - passion for passion!

J - Haha, den ska jag också börja köra med! :D Den stämmer ju mer överrens med verkligheten ;)



T - så lite så! :) men jag vet, hur tänkte dom som skapade uttrycket?! :O

jenny

Kanske inte var så mycket nyrakat på den tiden då uttrycket uppfans:-)



men gör det, börja med det...då kan jag stolt säga att du använder två av "mina" ord/uttryck

car0 - passion for passion

haha kan nog vara så! :D



det ska jag göra! och ligga, det uttrycket är så fruktansvärt bra! :D det kommer jag aldrig tröttna på!