och sen sist då

I onsdags tog jag min fjärde spruta, och om två veckor har det redan gått en fjärdedel av min behandling - tiden går löjligt fort när man har roligt! Medicinföretaget som skrivit om sprutorna tipsar om att man kan fira med "färska jordgubbar, lite choklad eller en bakelse", vilket jag skrattar högt åt! Går jag igenom en såhär tuff behandling, så ska jag ha något maffigt - minst en tårta! Och jag ska fira varje fjärdedel! :)

Men det är nu sådär en månad in i behandlingen som kroppen har tagit till sig medicinerna på riktigt och biverkningarna ska börja komma, jag ser det som samma liv som jag hade innan, men med lite extra allt! Det är jobbigt, men hanterbart. Detta har drabbat mig hitills:

1) trötthet - jag är löjligt trött och behöver minst 8h sömn och dubbelpass är bara att glömma. Vid för långa jobbpass el för mycket ansträngning blir kroppen trött. Nada överskottsenergi!

2) torr hud - inte bästa kombon nu när vädret är helt upphuckat, men det löser sig med bodylotion regelbundet.

3) huvudvärk - glömmer jag bort att dricka mycket så slår det till direkt

4) morgonillamående - jag är som en jäkla gravid! Om jag inte inleder dagen med att äta en bastant frukost så blir jag tokillamående, svartnar för ögonen och allmänt svag.

5) vredesutbrott - det som jag var allra mest rädd för (förutom tappa håret och bli gul) men japp, jag får utbrott! Har bara hänt en gång hitills, och det är så jävla dumt att jag skäms, men jag kan inte tygla det.
   Det var fina syster som sa ngt, minns det inte ens - och på tre sek blev jag aslack, kall och vägra prata, för att sen lugna ner mig på nån min - och sen kom skammen och jag blev arg på mig själv istället - vi blev sams och jag grät!  


På onsdag är det dags igen för ett nytt läkarmöte och jag kommer få veta hur pass bra min kropp har tagit död på viruset, så med andra ord kommer jag nog sväva mycket uppe i det blå de kommande dagarna...
Varför jag delar med mig denna info, och listan ovanför - helt enkelt för att folk i min närhet ska förstå, få en påminnelse och se skillnaden "på mitt riktiga jag" och "sjukdomsjag" som min läkare kallar det!


1 down, three more to come!

7 kommentarer
LaLizita

Sv: Jag gillar "Habla con ella" och "Volver" mest :D Har du sett dem??



Vad är du för sjuk?

Trevlig kväll!

Jenny

Du får vara hur sur och jävlig du vill, älskar dig ändå och vill bara att du ska bli frisk, puss

matilda

Fint hår du har =)

Ida

Tycker du ska fira efter varje spruta, för då är du ett steg närmare till att bli frisk! Sen är du värd något riktigt maffigt med tanke på alla biverkningar du får stå ut med tycker jag=)



Väntar med spänning på mailet:) PUSS

Sophia

Jag kan fira dig imorgon - för jag har en lite present som ligger o väntar på dig hemma! =) Klart att man ska äta tårta - det tyckte ju till o med Gubben!

car0 - passion for passion

L - jag har Hepatit C



M - Tack så mycket :)



I - tack så mycket, vad snäll du är! :D ja, ska nog köpa mig en riktigt fin present snart! :D en stooor dvdbox! :D

car0 - passion for passion

Fina systrar - tack så mycket! Ni är så jäkla fina, stöttande och så bäst!! :D hade nog legat i koma utan er!<3 (haha det vet jag inte ens om man kan med min sjukdom, men ni fattar det symboliska!)



<3