rfsl - here i come!!

För några dagar sen tog jag tag i det som ska bli min framtida yrke, och mailade RFSL för att se vad dom hade att erbjuda. Två dagar senare fick jag ett svar - och jag har blivit erbjuden en plats på deras nästa utbildning!! Hur jävla tur har jag inte?! Det är en utbildning inom HIVprevention - exakt det ämnet som jag brinner lite extra för just nu och som jag vill jobba med!!

Jag blev helt darrig, energisk och överexalterad medan jag läste mailet! Kursen är redan nu i april, 16-18. 3 dagar proppfyllda med information, spännande diskussioner, föreläsningar, samtal och möten om HIV, sexualitet, könssjukdomar, vikten i att skydda sig + massa massa mer!!

Det enda jag behöver göra är att skriva ett litet, jävligt bra brev till RFSL och sen hålla alla tummar och tår för att jag blir utvald! Aaah, jag är så exalterad! Detta blir ju liksom det första riktiga och jäkligt viktiga steget på vägen till att bli Sexolog!!


0 kommentarer