ums

Tillbringade min morgon på ums, främst som sällskap då jag inte fick träffa den barnmorska jag ville. Men det är något mysigt med ungdomsmottagningar! Ett ställe proppat med fantastiska kvinnor och män vars uppgift är att finnas till, svara på frågor, dela ut kondomer, upplysa och läka såväl hjärtesorg som könisar!
- när jag rest klart och upptäckt världen klart för några år, skulle jag utan problem kunna se mig själv på en ungdomsmottagning! Det är ju med ungdomar som jag främst vill jobba med, och ämnen som prevention, könisar och upplysning är tre frågor jag verkligen brinner för!



Efter ums blev det en kall men rolig promenad in till fridhemsplan, och nu sitter jag och velar om det kan vara lönt att powernappa innan jobbet? Jag är fullkomligt slut i kroppen och känner mig liksom tappad bakom en vagn...
0 kommentarer