unstoppable

Somnade innan åtta igår och var uppe redan vid 6 imorrse för en tripp till sjukhuset. Väl på bussen inser jag två saker:
1) jag har gjort en klassiker och bara tagit leggins+tjocktröja på mig
2) jag har glömt både patientbricka och id-kort!

Hur förvirrad får man bli på en skala? I tjugo min satt jag och var nervös för att bli nekad att träffa min läkare, man måste ju liksom kunna visa att man är personen som ska ha tiden - med hjälp av just idkort/patientbricka!!
- men alla små snälla tanter på avdelningen känner mig vid det här laget så jag behövde bara uppge personnr :)

Nu är jag hemma igen och ska få i mig en megafrukost innan jag dagen kan börja på riktigt. Är det något jag älskar att äta så är det frukost, men hur ofta hinner man duka upp en mini-buffé á la Blondinbella en vanlig tisdag? - men jag gjorde ett litet försök och ska äta allt långsamt framför senaste Solsidan.


Resten av dagen - fixa ny bankkod, läsa ut två böcker, fylla kylen åt mamma, dammsuga, skriva lite mail, ta ett långt bad, ta en lång promenad på söder, måla naglarna, flytta hem till högdalen igen!
0 kommentarer