uppdrag granskning 2

Det som är mest skrämmande är bla prästens uttalande, när han fått veta att samma dag som han tillätt den våldtäktsdömda pojken komma tillbaka till kyrkan, att han senare samma kväll våldtog ÄNNU EN TJEJ!!
- och hans reaktion på detta var: "oj, stackars pojke..." JAG BLIR GALEN! DÖDA PRÄSTEN! Inkompitentare människa får man leta efter, och han har som yrke att vägleda och ta hand om människor?! Mår illa bara jag tänker på det!!

Katarina Wennstam som bla skrivit böckerna "Flickan och skulden" och "En riktig våldtäktsman" var med och kommenterade i slutet, och hennes slutkommentarer skapade en gigantisk klump i magen - "detta är något som tyvärr är väldigt vanligt, och jag har sett många liknande fall..."

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR?!

När ska skulden läggas på den rätta personen - förövaren och inte offret?! Varför är det så inpräntat i människors hjärnor "hur en riktig våldtäktsman är och ser ut", och att det "förmodligen är offret som hittat på pga..."

Den vanliga bilden av en våldtäktsman är en skum farbror som hoppar på en ensam flicka en mörk natt i en park utan lampor... ELLER INTE!! Den VANLIGA våldtäktsmannen är en man i din närhet, en granne, nära vän, kompis kompis och någon som befinner sig i din närhet!!

Om flickans kommun vägrar bistå med pengar så att hon ska få gå på ett gymnasium i Stockholm, kommer jag starta en insamling! Kan hela Sverige tvingas bidra med en krona för att vår lilla kronprinsessa ska få gifta sig med en bonnläpp, så ska denna flicka banne mig få gå i vilken jävla skola hon vill, och aldrig mer sätta sin fot i sin gamla hemstad!


Jag vill gärna ha kommentarer på detta, har ni sett avsnittet? Vad tycker ni? Skolan, fritidshemmet och kyrkan? De vuxnas påhopp och att ingen i hela samhället gjorde något för flickans skull?!
7 kommentarer
Sophia

Helt galet och absurt! Vansinne! Men du, skippa "döda prästen.." kan misstolkas!

Duperade knasbollar

Jag säger så här, religion är till för att manipulera populationen med en massa oegentligheter. Bara det här är ett skräckexempel präster som utövar makt och begår våldtäkter. Terrorattacker under Allahs namn, talibaner som skrämmer livet ur ett helt folk. Vart är samhället på väg att gå. Religioner skapar spänningar mellan olika folkslag. Sen ska vi inte prata om alla dessa sekter. Bygg om alla Kyrkor, moskéer och synagogor till museer, så kan man gå förbi och skratta åt detta galenskap. Nej nu ska jag inte tråka ut dig hära med mina ateistiska värderingar. Hoppas att allt är bra med dig ?



Botten upp och God Natt

Duperade Knasbollar

Det är kanske jag som är knasbollen lite fel ämne kanske, aja jag bjuder på den

Jenny

Det är så sjukt så jag mår illa. Vuxna människor som beter sig så illa som de gjort där upp i bushen är skrämmande, och de som ska vara förebilder för unga...hjälp! Om du startar en insamling så får du bidrag av mig direkt!

Mickan

Tack för din kommentar :)

Jag har inte sett avsnittet och lika väl är väl det.

Låter som om jag skulle behöva gå under jorden för att slippa bli så jävla förbannad på alla korkade satans idioter som finns.

Prästjäveln kan väl sätta sig på buss 666 och följa med till ändhållplatsen för fan jävla miffo!

Precis som du skriver är det fan inte nån flummig gubbe så våldtar, det är svennegrisen nummer ett känns det som för fan.

Hagamannen? Hört talas om honom liksom..

Shit pommes att man ska behöva bli så jävla sur på folk över solklara saker..

Ida

Jag såg också det där och har även bloggat om det. Det är så jävla vidrigt så det finns inte, man undrar vad det är för land vi lever i? Det får inte gå till såhär.

Det jag reagerade mest på är de vuxnas reaktioner, hur de kan uttala sig så som de faktiskt gjort. Och när killen våldtar ytterligare en gång, att folk fortfarande tror på hans oskuld... Alltså det är åt helvete.

Förhoppningsvis vaknar de upp en dag och fy faaaaaan va de ska må då när de vet hur deras vidriga utlåtanden förstört en ung flickas liv.

Dominicemma

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.