estamos en barcelona!

Ah, nu ar vi antligen framme pa hostellet, och jag alskar spanien! Jag har redan lovat mig sjalv att ta tag i spanskan pa riktigt nar jag kommer hem och lara mig flyttande - for jag alskar kanslan av att kunna ta mig fram i ett helt annat land pa mina kunskaper :)

Resan kan hitills sammanfattas med detta:
- hogst 4h somn
- over 8h som vi spenderade pa Zürich flygplats med att sno handkram, sova och spankulera med sociteten!
- vandra utanfor den internationella marken, ga pa Zürischsk mark och lyckas ta oss igenom till en annan terminal - for att komma till Starbucks!!
- hitta ratt flygbuss men kliva av fel, vandra over halva Barcelona medan det blir allt morkare, mindre folk och medan en dam varnade oss for det omrade som vart hostel ligger i... mysigt!
- komma till hostellet, och ja det finns faktiskt inga ord just nu! det kravs bilder + att jag maste smalta detta, hahaha!
- halsat pa en valdigt sot kille i korridorerna + spanat in minst tjugo till! Man kan ju saga att det hanger ratt mycket ungdomar har, minst sagt...

Nu ska vi iaf vaga oss ut och vandra lite pa Las Ramblas! Hasta Luego!!

ps. ja, jag ar en tont, men jag alskar att jag kommer ihag sa mycket spanska, kan ta mig fram sjalv och jag kommer formodligen slanga in lite spanska fraser bara for att! ;)
0 kommentarer