HJÄRNBLÖDNING!!

Jag läste en intressant artikel idag om en ny orgasmbok som snart släpps på marknaden, och i en liten faktaruta står det lite fakta om vad som sker i kroppen när man får en orgasm. Superbra artikel, jag är sugen på boken och den verkar superintressant!

MEN - en "faktor" som sker i kroppen när man får orgasm för kvinnor, skulle enligt denna artikel vara: "öka fruktsamheten då under orgasmen bidrar sammandragningarna i slidan till att spermierna leds till ägget"!!

JAG DÖÖÖR!! Vad är det för jävla efterblivet mongo som skrivit artikeln? Vadå att det blir lättare för spermierna att "ledas" till ägget?

När fan ska människor vakna till liv och inse att fittan inte är en spermatratt? Det finns inget i befruktningen som är "ledning av spermier till ägget" - dessa två rör sig gemensamt mot varandra, det finns inga spermier som simmar och ägg som bara ligger och väntar!!

Och vadå sammandragningar skulle skapa detta?! Nog för att orgasmen kan skapa rejäla vågor, skakningar och sammadrabbningar, så långt är jag med - men att detta i sin tur skulle bidra till att spermierna leds in lättare?!


Jag och ernst var på en föreläsning om orgasmer för några veckor sen, och då tog han upp olika skrönor om just varför kvinnor får orgasmer - denna "faktor" som artikeln beskriver i nutid, 2010 - var en påhittad skröna som uppstod i USA 1960!!!

NU är det jag som mailar aftonbladet och sätter den där lilla fjanten på plats!

ps. Aleks, visst är jag inte ute och cyklar?!
3 kommentarer
Jenny

Alltså, jag har nog en invändning... Jag har både läst och fått förklarat för mig att spermier simmar. Ja kanske inte som vi eller som en fisk heller för den delen. Men de tar sig ju framåt. Varför skulle annars vissa spermier klassas som dåliga "simmare". De spermierna som inte kan ta sig till ägget benäms ju så. Men de som informerat mig kan ju haft fel:-/

car0 - passion for passion

Jo men asså det gör spermierna! Den meningen var lite klumpigt skriven såg jag nu. Självklart simmar spermierna för dom måste ta sig framåt! Men det jag ville få fram är att ägget också rör sig, och att det inte är något som bara ligger stilla och väntar - utan att dessa rör sig mot varandra :)

Jenny

Okej jag är med på vad du menade:-) Jo jag vet oxå att ägget rör sig. haha