lilla pappa

Idag körde jag och pappa näst sista flyttlasset med saker, att det var 1 jan 2009 som jag flyttade in spelar liksom ingen roll. Är det någon min pappa är världsmästare på så är det att boka in och flytta fram saker.


C - Åhh, men va faaan! Varför äger jag så jääävla mycket saker för?! (medan jag bär på 5 megatunga kassar från mamma)
P - Suck! Ja du, Caro, varför gör du egentligen det?
Jag ska berätta för dig att när jag flyttade in i lägenheten så var den tom!
C - och nu är den full...
P - Jo du vet Caro, det är en ganska rolig grej, det där med att gå ut i butikerna och handla hem saker! Och inte redan äga en massa...
(och innan jag hinner svara sker detta)
P - schyysch!! hör du caro?! Nu är det K19 som är på väg, det hör jag det!!
C - Vaa?! Vad för något? (fattar nada av min fars ämnesbyte)
P - K19, ett gammalt plan, som bla användes under kriget, bla bla bla bla...
C - Hur vet du det då? (fattar fortfarande ingenting)
P - Jo, förstår du - det hör jag! Det kommer vilken sekund flyga över oss, så att vi kommer kunna se det. Och antingen är det blankt och blått, eller blankt och gult! Titta nu!
(och så står vi där och tittar upp i himlen, medan folk undrar vad fan vi gör!!)

En liten stund senare kommer det lilla gula planet flygandes, och pappa sätter sig nöjt i bilen. Detta är en såndär stund som jag vet att jag bara kan få uppleva med min pappa! För är det något han också är bra på, så är det att prata om exakt vad som helst, som ingen annan skulle kunna upplysa mig om<3

1 kommentar
Karstenmolly

You have done a great job with everything on this site. I Love your site