SATC 2

Jag hade seriöst nervositetsfjärilar i magen hela dagen igår inför premiären, jag var så taggad! Och ja, den var helt fantastisk, smasching, asrolig, vacker, kärleksfull och fin - MEN det var mycket som jag störde mig på och den var långt ifrån lika bra som ettan...

Det känns som att dom la hela filmbudgeten på kläderna och skorna, och möjligen på att hyra in Aidan - men struntade i manuset och handlingen!
- delav av filmen var verkligen superbra, och man skrattade högt, tog sig för hjärtat eller totaldyrkade SATC-kvinnorna! men så var det delarna som inte var lika bra...

  • Totalt 2 sexscener på hela filmen! och det var Samantha som stod för båda... Filmen hade lika gärna kunna heta "Beige and the City"
  • Vissa scener var så otroligt rasistiska och sprängfyllda med islamofobi att man dog! Det var mycket "här kommer vi vita västerländska kvinnor till ett land där kvinnor inte ens får ha sex, nu ska vi lära er hur det går till!!" - och ja, det finns ett gigantiskt kvinnoförtryck, det finns religiösa och traditionella lagar och övertygelser som fängslar människor på olika sätt - men varför dra in det i en chickflick?! Det var inte i något lärande syfte, utan ren översittarkänsla... Man behöver inte hålla med eller sympatisera - men man ska fan respektera!
  • Jag saknar Berger, varför dök inte han också upp?!



Förutom dessa tre saker så var det en bra film, och jag är övertygad om att det kommer komma en trea. Det finns fortfarande barn att skaffa, människor som ska gifta sig och människor att ligga med!

0 kommentarer