spelcoachutbildad

Jag sitter just nu och har mailkonferans med RFSL, och jag vill ju bara ha lite datum så jag får komma ut och spela! Jag bor ju liksom i huvudstaden, hur svårt ska det vara att skaka fram lite spelkvällar?!
- fick iaf ett nytt namn nu, och hon ville ha en förklaring på spelcoachutbildningen gick ut på, så tadaa:


Jo, spelcoachutbildningen gällde STOP TALK LISTEN och Velvet som framtagits av RFSL i hivpreventionssyfte. Under tre dagar fick vi utbildning om vad Hivprevention är, genomgång om överförbara sjukdomar och om säkrare sex. Vi pratade anatomi, porr, bra/dåligt sex, normer kring sex och kärlek, raggningstips och massa annat!

Alla dessa ämnen tas upp i de båda spelen, STL som främst är för MSM (män som har sex med män) och Velvet som är för KSK (kvinnor som har sex med kvinnor). Så det var en grundlig och väldigt täckande utbildning på många olika ämnen, som gör att när vi spelar spelen tillsammans med andra har väldigt mycket grundkunskaper och fakta som vi lär ut under spelets gång!
 - Sammanfattningsvis, två spel som tar upp väldigt mycket viktiga och intressanta ämnen som är viktiga att diskutera och reflektera över. Samtidigt som man lär sig mycket information om allt från HIV till hur kuken är uppbyggd, så lär man sig mycket om sig själv! Otroligt lärorikt och kunskapsomfattande spel samtidigt som det är kul!

Så dessa spel kan man spela på allt från stora festivaler till middagar hemma, och går att anpassa efter de deltagare man har med!





ps. var det något jag glömde Aleks?! Eller troru hon nappar på min fina beskrivning? :) Btw, astaggad inför tisdag!

0 kommentarer