stum tourettes

Precis när jag håller på att stänga min avdelning efter 11h konstant jobb, och en riktig helvetesdag med stress, magknip, noll rast och jobbiga kunder - så kommer två kvinnor fram till mig och vill köpa några blommor...

C - Eeh, joo, det kan väl gå bra. Jag håller precis på att stänga, men okej då. Det är ju bara dom där.
K 1 - Ja vad bra. Kan du slå in dom också?
C - Slå in dom?! (kikar ut och ser solen skina ljust och det är varmt ute...)
K 2 - Ja! Vi ska nämligen på bio!
K 1 - Ja precis, så det vore verkligen bra om du kunde slå in dom. Gärna en och en!!
K 2 - Höhö ta med blommorna på bio (liksom skrockande för sig själv...)

Det är i detta ögonblick som jag inser att jag måste leda av någon form av stum tourettes! För jag vågade inte öppna munnen då jag visste att nästa meningn skulle innehålla minst 7 svordomar och könsord!

Det finns kunder och det finns kunder, och är det något jag hatar så är det kunder som är egoistiska as och inte bryr sig om att jag står upp och dör. Eller snåla kärringar som vill pruta på reablommor, det är inte ett dugg charmigt...

Usch, jag lovade mig själv idag att inte boka in några fler pass, har liksom en ledig dag på tre veckor. Och jag vet inte riktigt om det är okej, så nu tror jag det blir en paus i 60h-veckorna.

0 kommentarer