survivor

Jag överlevde tandläkaren, kvinnan var jäkligt reko och när jag berättade om hepatit c så sa hon bara "det var bra att du berättade det för mig" och sen fick jag fylla i en hälsodeklaration!
- förutom att jag måste börja använda tandtråd så har jag fått frätskador på tänderna pga för mycket energidrycker!! Fräscht va?!
 

Förövrigt så tycker jag att tandläkare är ett jäkligt spännande yrke! Hur kommer man liksom på att man vill ägna sitt liv åt att gräva i andra människors munnar? Och varför finns det egentligen så jäkla mycket små sladdgrejer som ska användas i munnen? Går det att få in alla på en och samma gång? Och när man tar foton i munnen, och sköterskan går ut pga strålningen, får jag i mig någon strålning då?


- sökte på fluortant och fick upp denna bild. Det skulle nog bli lite roligare att gå till tandis om dom såg ut så...
2 kommentarer
Anonym

du utsätts för strålning, anledningen till att de går ut är för att de gör det där flera gånger per dag under flera år vilket ökar risken att åka illa ut pga strålningen

caro - passion for passion!

okej, då hänger jag med! och jag som bara utsätts för det kanske en gång varannat år är det ingen fara för :) tack för svaret!