varför är tjejer bitchar?!

När jag och Adde brukade hänga i nian så fastslog vi detta: "killar är idioter och tjejer är bitchar!"
- men det var något som jag senare fastslog som naivt och ignorerade, men ta mig fan om vi ändå inte var rätt ute?!

På daglivs har det blivit så att jag pratar bara med killarna, det är dom som hälsar och det är dom man kan hänga med när tiden går långsamt. Visst existerar det tjejer, men från dom får jag knappt ett slappt hej, och sen är konversationen över...

Varför är det så? För att jag är inne på deras revir eller? Det kan ju knappast vara för att jag är någon competition!! För när jag daglivsar så är jag knappast raggbar! Jag har lilla-my-tofs, jord och gegga över hela kläderna, ansiktet och händerna, jag är nästan jämt rödmosig av all stress och ser sådär allmänt körd ut!
- så vad är grejen?!

Någon mer än jag som känner igen detta dumma fenomen?! Va fan, vi tjejer ska väl kunna hänga utan att det blir bitchfajter, fisiga hälsningar eller competitions?! Hur fan ska vi kunna nå ett jämställt samhälle när vi ens kan vara trevliga mot varandra?! Fan också!
0 kommentarer