engelsk spärr.

Vi satt ju med författaren igår, som var engelsman, och jag fick fram ungefär 5-7 meningar på hela kvällen. Jag hatar när det blir engelskspråkiga samtal helt oväntat och jag får en total spärr.

Saken är den att jag kan engelska, skriva, läsa och prata - inga problem. Men jag blir så blyg och så förbannat osäker på mig själv! Jag vet inte, kan det ha att göra något med det som min engelskalärare sa på vårt första möte:

L - Oh Caro! When you walked into the classroom during the first week i really liked you! I thought you were the brightest star of all!
C - Oh, really? Thank you!!
L - Men sen lärde jag känna dig...


Och där dog mitt självförtroende för engelskan och jag skrev upp mig på stödengelska samma dag. Men nu jävlar, jag tänkte införa att jag läser var tredje bok på engelska, för att liksom få in flytet. Nästa steg blir väl att inse att jag faktiskt kan språket, och bara ska våga prata det.
0 kommentarer