retorisk fråga

Var i min systers nya hus igår och hjälpte till lite med flytten - kan ni fatta att min 2,5år äldre syster äger ett hus?! Som sagt, ibland undrar jag om det är 2,5 år eller 2,5 decennier som skiljer oss två...
   Men det är jäkligt fint hus och jag tror det kommer bli kalas så fort alla miljoner prylar är någolunda på plats!

Oliver: Finns det något jag kan göra nu?!
Caro: Oliver, vet du vad en retorisk fråga är?!
O: Nej...
C : Okej, tänk såhär, du har vandrat en hel jävla dag i öknen och håller på att dö av törst, du berättar det för mig och jag frågar om du vill ha ett glas vatten. Då fattar du att den frågan är ganska dum va?
O: Ja?!
C: Ja, så när du frågar om det finns något att göra, när det ser ut som det gör. Så blir det alltså en retorisk fråga.
O: Ahaaa!



Som sagt, det kommer bli kalasfint när allt är på plats! Grattis grattis kära syster till huset!! <3

0 kommentarer