åker sl´s chefer tuben?

Rusningstrafik en fredag eftermiddag, det är inte mycket som slår detta. Blöta jackor, främlingar, tight och inte ett handtag i närheten. Precis innan dörrarna stängs pressar sig en man på bakom mig, och ställer sig strategiskt bakom mig, så hade han lyft på jackfållen hade ett barn blivit till...
- och det blir inte bättre av min kroppslängd, som medresenärer mer än gärna ignorerar. Jag når liksom inte till handtagen i taket och måste hålla i mig i sidorna, men istället knuffas jag mest runt som en jävla pingpongboll medan alla andra är stabila.

Stunder som dessa hatar jag män, och jag hatar stockholm. Och jag undrar om det finns någon av de ledande cheferna som tar sig en tur med tuben under rusningstrafik? Knappast. Jävla as.

2 kommentarer
Cissi

Va gärna med i min dagens blogg tävling om du vill! :)

lucke

Var med och tävla om en skitsnygg klocka från Grandsand på min blogg om du känner för det :P