det där med päls...

Ja vad ska man säga, jag är hitills den första jag någonsin träffat på som öppet kan stå för att inte tycka om djur. Nej, de luktar illa, jag förstår dem inte och kan inte läsa av vad de är beredda att göra. Så djur är inget för mig.
- men konstigt nog är jag emot päls?

Varför? Jag tycker det ser så äckligt och vulgärt ut att bokstavligen vandra omkring i något gjort på andra levande varelser! För de har varit levande, och de har dödats under dåliga förhållande och det är en köp/säljmarknad som är fullkomligt vulgär.

Fast sen blir det ännu mer dubbel då jag bara älskar kött och kan äta både det ena och det andra. Konstig värld vi lever i va? Jag hatar djur, men jag vill inte bära deras päls men jag älskar att äta deras kött! Godmorgon fredag!


Vad tycker ni om päls då? Tummen upp? Praktiskt eller bara äckligt?

ps. ska ni ha en päls, se till att ärva eller köp den secondhand, så kan man ju iaf intala sig själv att man räddat livet på några djur...
0 kommentarer