har du psyfilis farmor?!

Vet inte om jag redan skrivit om det, men vi tar det igen bara för att det är så kul!

Ni vet det där med att man spretar med lillfingret när man dricker finkaffe? Det kommer från överklassen och var en reaktion på att man haft könssjukdomen Psyfilis väldigt länge. Fick man den så resulterade det i att olika kroppsstumpar stelnade ---> man pekade med lillfingret!
---> arbetarklassen och medelklassen vill göra allt som överklassen gjorde --> de apade efter ---> gamla tanter har fortfarande kvar detta då de känner sig lite extra fina!



Hahaha, tänk om min lilla fina farmor hade vetat det när hon satt där och spretade med lillfingret! Och jag som inte visste bättre än att sitta i finsoffan hemma hos henne, äta alldeles för mycket kakor och spreta med min kaffekopp fylld med saft!

ps. Fan vad jag saknar henne, speciellt att höra hennes skratt när jag visslade sådär extra högt och ljust, medan syrran suckade och pappa skrattade för att jag och farmor skrattade<3
0 kommentarer