köksbord är sjukt överskattat!

Var ju på personalmiddag igår, och jag vet inte hur vi kom in på det, men det kom iaf fram att jag inte äger något matbord! Jag har en lägenhet som är gjord för ett matbord med riktigt matrum - men utan matbord!

C - Nejmen asså det behövs inte, det är jävligt mysigt att sitta i en ring på golvet när folk kommer över, lite tillsammans-feeling och bohemiskt mysigt!
S och A -Ehh okej...
C - Asså det är det. Har aldrig varit problem sen det försvann.
A - Vadå försvann?
C - För att mitt patetiska äckel-ex bestämde sig för att ta tillbaka det då det råkade vara hans, men han bodde liksom hemma och han ställde det i sin pappas källare. För att han kunde och för att jävlas - så det blev liksom mest ett hål där!
S - Jamen, då kan du ju typ göra en liten biohörna där!
A - Jag antar att vi inte tycker om exet?
C - Nej kära du, vi tycker inte om honom, och vi önskar att han var död.
total tystnad...
S - Fast det måste ju tilläggas, är det något man inte behöver så är det ju ett köksbord! Man kan ju använda i princip vad som helst istället för just ett köksbord. Så är det ju!

Har jag sagt att jag har världens finaste kollegor?!<3
0 kommentarer