lilla pappa

Jag hängde med pappa igår, vi åt pepparkakor, pratade böcker, kärlek, sjukhus och allt annat som vi bara pratar om.

och vi pratar teknik:
C - Har du fått ny mobil pappa?
P - Jaaa...
C - Fattar du den då?
P - Neeej...
två min senare:
P - Men det är ingen mobil Caro, det är en liten jävla datormaskin!! Men nu har jag iaf lärt mig ringa, resten struntar jag i!

och vi ryter ifrån när det behövs:
P - Jag har varit och skällt ut konsum idag Caro!
C - Jaha, och vad hade dom gjort nu då?
P - Dom har ju inte tagit in gladpack! Som jag sagt åt dom! Så då gick jag fram till han den där och sa "nu får du för fan göra något åt detta, så här kan det inte vara"!
C - Och då sa han vadå?
P - Ja han började prata om att det saknas utrymme, men se de visade jag honom att det fanns gott om utrymme. Men där ville han ha folie, men det hade han redan tre sorter av. Sen sa jag "om en månad vill jag se att du har gladpack inne!!"
C - Bra pappa, dagens insats!

och vi kollar på tv:
P - Nejmen asså när ska han ta och lägga av Martin? (martin timell)
C - Men jag vet, det är liksom hans 28e säsong, 14 hela år!!
P - Nej, jag tycker han skulle lagt av när han var på topp! När han gjorde det där huset från grunden, det var ju hans stora dröm! Därefter räcker det väl?
C - Du menar det huset som du var med och byggde, och var med i några avsnitt i "Äntligen hemma"?!
P - Eeeh jaa, efter det finns det väl inget kvar att göra?
2 kommentarer
Jenny

hahaha han e för skön vår pappa. Han låter som farmor liksom, speciellt det där om gladpacken, exakt så skulle hon kunnat gjort.

Sophia

Helt galet! Han skulle typ inte tro att det var han själv om han läste detta! Kanske kan du ge ut en bok med papas citat??! Skulle garanterat bli en storsäljare!