mer lila åt folket!

Som tillägg till förra inlägget, så tycker jag det är jävligt viktigt att detta är något som uppmärksammas - men inte enbart en dag om året! Jag vill se tvframträdanden, politiker, debatter och tidningsartiklar. För det är viktigt och det måste pratas mer om det. Skolor, arbeten, sjukhus, riksdagen - överallt!

Men det räcker inte med en dag, det krävs mer engagemang och att fler är villiga att få ändring på detta. Alla måste vara med och bidra - det räcker inte att man bara bär en lila tröja en gång om året...

Min och pappas samtal om den lila dagen igår:
Caro: Pappa, du ska väl bära något lila imorgon?
Pappa: Men lilla gumman, jag äger inget lila. Och varför ska jag göra det?
Caro: Joföratt så här är det i vårt samhälle...
5 min senare
Pappa: Ja, men om dom vill vara bögar så får dom vara bögar, det gör inte mig något!
Caro: Nej, och just därför ska du bära lila imorgon och visa att du stöttar och bryr dig!


Helt enkelt, mer lila åt folket! Varje dag vill jag att det ska vara lila dag! Jag vill kunna säga till mina barn om 20 år att "jomen ni förstår när mamma var ung, då, då var det lite fel på samhället så då hade man "lila dagar" för att visa att man stöttar HBT-personer, har ni hört nått så tokigt?!" och de ska ruska på sina små huvuden åt hur mycket det gått framåt!
0 kommentarer