tårarna

Jag kom hem efter en superlyckad dag, låste in mig i badrummet, startade duschen med hett vatten, höjde volymen på radion - och satte mig ner och grät.
Grät för gamla kärlekar och för nya kärlekar, för att jag saknar folk, för att folk reser bort, för att jag stannar kvar, för att folk dör, för att jag varit sjuk och för att jag blivit frisk. För att folk i min närhet är sjuka och för brustna hjärtans skull. För att jag inte kan skydda allt och alla jämt och för att sådant gör ont i hjärtat.

Jag verkligen totalbölad ut all sorg, ilska, oro, kärlek, hat och grät tills jag blev helt tom. Ni vet inte sån där stilla "åh buhu jag är så ledsen att tre tårar faller" utan verkligen "BÖHÖHÖHÖ" så hela kroppen skakade av alla tårar. Renad i själen, tankarna och lite mer lugn i hjärtat.
0 kommentarer