varför? - därför.

Jag tänkte hela kvällen igår och jag har tänkt hela morgonen nu, varför bryr jag mig? Varför är jag fortfarande arg? Varför kan jag inte släppa honom helt och framförallt min ofantliga ilska för honom? Varför?

Därför, jag minns ett av våra sista samtal, jag hade precis fått ett negativt besked av läkarna, mitt liv var i spillror och jag ringde dig för att få stöd. Du var min värld, mitt liv, mitt hjärta och mitt allt. Men istället för att få stöd så sa du "men varför ska jag bry mig om dig? Vi är inte längre tillsammans. Det var jag som gjorde slut med dig!".
- och det var där min kärlek dog. Hjärtat slutade slå och ilskan började växa.

Ungefär 7 månader efter det samtalet skickar du ett mail där du förklarar att du inte klarade av det. Du kunde inte hantera att någon du älskade så pass mycket blev sjuk i en allvarlig sjukdom. Du gjorde ett medvetet val att stöta ifrån mig när jag mådde som sämst - för att du inte klarade av det.

Därför.
0 kommentarer