smink.

Jag har seriöst aldrig förstått mig på hypen kring smink - jag lärde mig sminka mig på ett sätt i fyran och jag har kört på samma sen dess!
   Det värsta jag vet är när tjejer översminkar sig som fan för att få en "naturlig look" - hur jävla värdelöst är inte det?

"Jamen det är lätt för dig att säga som är naturligt söt", brukar jag få höra. Men som att man bli sötare med massa puder över hela ansiktet? Tittar du dig i spegeln osminkad och tänker "fy fan, jag måste ha smink!!" - jamen såklart att din hjärna och du själv registrerar dig själv som ful osminkad.


- så fort jag går förbi en spegel så bombar jag mig själv med tankekomplimanger, och det hjälper! För jag är fan lika snygg med som utan smink!


ps. det är därför jag aldrig behöver oroa mig under en bortamatch, skillnaden på innan och efter sminket är inte sådär löjligt stor. Hur gör ni som sminkar er? Springer ni och pudrar er innan personen vaknat till liv?! Hahaha!
0 kommentarer