sms

Vad är det med dessa små ihopsatta meningar som får oss att reagera. Ett uteblivet pip i mobilen kan sabba en hel dag, medan ett annat kan lyfta upp en på de små rosa molnen igen.
 
En morgon när jag kom till jobbet och chefen var löjligt sur, men det kom snabbt fram att hon väntade på ett sms - varpå jag försvarade det måste vara från en "väääldigt ung person", för annars har man fattat grejen att man ska svara på sms! Personen ifråga var 26=vuxen!

C - Vaaa?! Så då menar du att när jag är lika gammal som du, om typ 20 år så kommer jag vara i exakt samma sits som jag är idag! Det är jakt, det är uppmärksamhet och det är idioter som inte svarar på sms!
K - Japp, det är exakt så mitt hjärta. Välkommen till vuxenvärlden!


Så, sms - varför låter vi oss bli så pass påverkade om det kommer ett, eller inget alls? Om det står kram istället för puss eller om det saknas en smiley. Varför?
0 kommentarer