MK - varifrån kommer hetsen 20åringar?

Jag vet inte om detta är en generationsgrej, eller om det är något som alla gör bara för att, eller om det är en riktigt "20års-grej" som min kollega kallade det när vi diskuterade detta:

Varifrån kommer den jävla stressen att hitta sin stora kärlek, hitta lägenhet och allra helst köpa en lite för stor för det kan ju till att komma ungar, ta stora banklån, kanske föda fram en unge eller skaffa husdjur, köpa finporslin och varför inte slänga in en pensionsförsäkring när man ändå är igång?!


Why why why?! Har den tickande biologiska klockan flyttats tillbaka 15 år och bosatt sig i min bekantskapskrets eller vad är det som händer med världen? Jag var i den sitsen som 19/20åring och jag var övertygad om att vi skulle hålla tills döden skiljer oss åt amen - bröllop, barnnamn, och finporslin var fixat och planerat!
- och jag blev verkligen omskakad till döds när denna illusion sprack!! - och nu kan det inte kännas mer avlägset för mig, jag är liksom över det på alla sätt och vis!


Så berätta, jag vill höra svar från alla - de som fallit för hetsen och lever svennebananliv som 20åring, de som hunnit några år äldre och fnissar åt detta beteende, eller de 20åriga kids som jag som fattar nada!

0 kommentarer