vi är ju bara människor

Hon jag träffade idag var helt fantastisk och jag önskar att alla som jobbade med ungdomar och könssjukdomar var som henne! Jag babblade på om allt möjligt som har med sex, fittan, kondomslarv och galna pojkar - hon fnissade till och diskuterade med mig!

Inget dömande, suckande, moralpredikningar eller elaka ögon, och så ska det vara! Istället för att döma att jag slarvat så berömde hon mig för att jag tagit mod och tid till att göra det rätta och testa mig!


Och så sa hon "det är bra att du tänker på det där med kondomer och alltid har med, men sen är det ju så, vi är ju inte mer än människor! Och vi kan alla göra lite fel ibland."

Och jag kände bara - exakt detta är det jag vill förmedla! Sex är för jävla skönt och bra för inte ha när man känner för det, och det är så jäkla viktigt att man skyddar sig, men ibland blir det lite fel och kondomen finns inte till hands. Men vi är inte mer än människor och ibland blir det fel.
- och blir det lite fel är det enda rätta att gå och testa sig!


Det är detta mina finingar som jag brinner för! Åh, jag vill bara ge mig ut i skolorna, arenor, festivaler och folksamlingar - diskutera säkrare sex, lära ut, bli lärd, prata om sex och finnas till!

0 kommentarer