bubble dreams,

Det här är en såndär dag då en vill bädda ner sig, sätta på valfri julkalender, koka en liter varm choklad och bara ignorera livet för ett dygn. Krypa in i en mjuk bubbla och glömma att världen fortsätter snurra utanför.

Men istället hänger jag på söder, ska läsa ut lite böcker, dricka söderte, läsa tidningar, låta tankarna flöda och skriva ett långt mail till Katerina. Min fina internetmoster, extraperson, stöttepelare och mentor. En relation som började med att jag hängde i hennes monter under bokmässan i Göteborg och utvecklats till så mycket mer.
- När jag fick mitt kuvert från blodcentralen där det bara stod att jag var tvungen att kontakta dom, klockan var mitt i natten, min dåvarande sambo var bortrest, Jennie var i Tyskland och jag var övertygad om att jag skulle dö i HIV. Då mailade jag henne, tårarna sprutade, jag skrek av ångest och skrev flera sidor långt mail.

Det är ganska stort faktiskt.
0 kommentarer