att våga klippa band,

Hur går det till när band mellan två som känt varandra länge, delat mycket, skrattat och fått varandra att må bra - klipps?

Jag är nog något utav en mästare att kämpa tills det inte finns något band kvar att kämpa för. Tar det slut mellan mig och en partner griper jag efter varje halmstrån för att vi ska fortsätta vara vänner, blir det bråk mellan mig och en vän gör jag allt för att det ska lösas och det är sällan jag ger upp en relation.


Visst finns de relationer som går att rädda, där kärleken och den där fina känslan kan finnas kvar men dock lite undangömd. Men så finns det också alla de där relationerna som egentligen ingen vinner på, och är det någon som vinner så är det till den andres lidande. Men varför fortsätta kämpa och stå ut med såndant som bara skadar för att det en gång varit bra?
- ni vet de där relationerna som bara gör dig ledsen, arg, besviken och den där härliga känslan som en gång skapades efter att ni hängt har nu bytts ut mot ingenting.

Det är i dessa stunder som en måste våga klippa band, vara egoistisk och sätta sig själv främst. Varför ska jag behöva må dåligt i en relation som inte ger mig någonting bra? Visst att den personen kanske mår bra av att få klaga, klanka ner och vara allmänt svining mot mig, men vad får jag utav det?


Det gör ont, men det är så värt att bli fri från människor som bara gör en illa.
1 kommentar
Anonym

Bra skrovet honey!!!!!:)<3