dase,

Är inte det det allra fulaste ordet i världen? Jag har alltid tyckt att Kulör är det fulaste ordet i det svenska språket, men jag tror nog att dase knep första plats idag när Ellen smsade det och jag skrattade högt på bussen...

Vem eller vilka använder detta ord? Usch, det går rysningar genom hela kroppen. Det kan ju inte finnas någon form av smicker i ordet dase? Känns mer som en förolämpning... Jag tänker på något skrumpet, visset, lite ruttet, något som en helst vill ha på avstånd och absolut inte i någon form av kroppsöppning.

Nej, ny dejtingregel. OM jag mot förmodan träffar på en kukbärare som använder denna typ av vokabulär i sängen så får jag helt enkelt ta mig på kläderna och gå hem. Och om jag mot förmodan råkat dra med honom hem får jag låsa in mig på toan och prata genom dörren och be honom vänligt men bestämt att gå hem. Och inte spara mitt nummer.



ps. annan synonym för kuk som är förbjuden i sängen är "snopp". Det ordet tillhör barn och personer som inte nått tonåren, en åldersgrupp som jag leker lekar med och inte ligger med.
0 kommentarer