en bra kvinna reder sig själv, typ.

Ni vet när en verkligen är peppad på att gråta, halsen börjar redan bli skrovlig och tårarna ligger redo att pumpas ut. Jag hade släckt ner, kombon var borta och jag skulle precis sätta mig ner och tokböla i duschen när jag ser att vattnet liksom inte rinner ner. Och rummet börjar sakta vattanfyllas...


Har ni någon gång rensat ett avlopp? Där personer med långt hår bor?
- sist jag gjorde det grät jag, ringde pappa och sen kräktes jag.


Så jag hade lite olika alternativ igår natt:
1) ringa syskonen? Jag vet att dom alla tre älskar mig, men inte så pass mycket att de vill åka 10mil för att rensa mitt avlopp
2) föräldrarna? Pappa är på landet och mamma skulle antingen kräkas eller kräva whiskey. Och det har jag ingen.
3) mina vänner - nja, dom älskar mig nog också väldigt mycket, men dock inte tillräckligt för att rensa mitt avlopp.
4) wannbe-ligg? Jag har ju ingen partner, men för några få sekunder önskade jag det. Så hade jag kunnat klämma fram några krokodiltårar och fått henom till att göra det.


Men nej, istället smög jag ut naken i lägenheten, rotade fram diskhandskar och rensade själv. Att jag inte dog av äckel är ett under. Men jävlar vad jag kände mig duktig när det var klart, gjorde tom några Rockyhopp!


ps. ny ragg-regel, aldrig ta hem någon med hår som går nedanför axlarna. Och skulle det råka hända får den personen helt enkelt inte duscha. Låter väl helt okej?
2 kommentarer
Emma

Haha Caro, bra jobbat! Du är så duktig på att skriva, jag tycker du ska söka till journalistprogrammet ;-)

Jenny

Söta du, lovar att rensa ditt avlopp nästa gång jag är hos dig. Och jag kommer inte kräkas eller kräva whiskey :-)