höstkänsla,

Är det nu sommaren sagt hej då och vi ska välkomna hösten med öppna armar? Söndagsbilagorna pumpar ut käcka "må-bra-tips för just dig!!" som innebär både stickning med lyxiga garn och myskvällar och frukostar med tända ljus varje vardagsmorgon för att vakna till liv...
- Skulle vilja att de där reportrarna ringer mig i mitten av okt och berättar hur de går med sina mysfrukostar och halvstickade halsdukar.

Jag vet inte om jag gillar hösten? Jag älskar att träden byter färg, krispiga promenader och att det är legitimt att banga utekvällar. Men annars så känns hösten så hotfull? Vi ska krama ut de sista solstrålarna, sitta på uteserveringarna trots att läpparna är blåa och sen överrösa lägenheten med kuddar i glada färger och trettio värmeljus i varje rum.
+ det där med kärleken, det är ju nu vi ska hitta någon. The höstpartner. Någon att hålla i handen när solen inte längre skiner och en helst av allt bara vill bygga en igloo av täcken och kuddar. För vem vill vara ensam när sommaren övergår till vinter?



ps.  nej nu vet jag inte vart vi hamnde, jag tänkte egentligen bara tipsa om morgonens bästa låt. Och peppa inför Kulmåndag ikväll och Sommars stängning på onsdag.
0 kommentarer