överlevnadskit,

Ni vet dagen efter när en råkat tillbringa natten hos en främling, the walk of shame väntar... Att det alltid ska bli ett så jobbigt slut på något som förhoppningsvis varit fantastiskt!

Nu när det är minst en månad kvar av sommaren tänkte jag passa på att tipsa om allt det där som kan vara bra att ha med i väskan när en är ute och en aldrig vet när nästa äventyr kan börja. Har ni några tillägg, lämna en kommentar!

Detta försöker jag ofta eller helst alltid ha med mig:

  • rena undies (kan vara trevligt att byta efter en våt natt)
  • nya linser eller iaf linsvätska, jag vet inte vad ni har för ögon, men jag är blind utan mina linser.
  • kanske ett par extra skor om en dansat timmar natten innan i klackar.
  • tuggummi (åh, det finns inget värre än när hen vill pussas hej då och jag vet att jag förmodligen luktar som Ulf Lundell i munnen...)
  • hårborste (nu äger jag visserligen inte någon, men ni kanske gör? Annars funkar alltid lilla my-tofsen)
  • kondomer (se gärna till att slänga de använda hos personen du är hos, det är ingen hit att rota fram en halvfylld använd kondom på bussen under jakten på busskortet. Just saying...)
  • solglasögon (ja, jag är en tönt. Men jag tar nästan alltid på mig ett par och låtsas att jag bara är ute och promenerar i typ danskläder med skrynklor...)

Kan ni komma på något mer som kan vara bra att ha med sig?

0 kommentarer