tre apor och håkan,

Jag tror jag börjar få gråa hårstrån, kan en få det av tristess? Eller liksom av att vara för exalterad och sen behöva vänta? Fredrik, vart är du?

Nu är det Håkan på repeat, ragg via sms, tjatter med Bull på telefon och jag kan inte sitta stilla. Tur att jag har tre apor som håller mig sällskap.

M - Nej, nu går jag och lägger mig!
C- Godnatt mamma, ses sen!
M - Jo du vet, det finns ju dom människor som faktiskt sover några timmar om dygnet.
C - Mhm, titta nu istället på min fina blus, och min fina mössa!
M - Fin blus, men mössan var ju sådär. Eller inte.
C - Men det är ju ändå inte du som ska bära den! Dessutom är det typ tio grader på mitt jobb och Madde sa att jag var söt i den!


Ganska mysigt att känna sig som en trotsig trettonåring då och då. Fast när jag var tretton var alla samtal skrikandes från min sida, och tre apor gjorde inte mig sällskap. Fredrik, skynda dig nu!
1 kommentar
Sophia

Jag undrar vem som lärt mamma säga Eller inte?? Har hon smyglyssnat på ungdomar eller???