ellen,

Är det inte ganska hemskt att en inser hur jävla mycket en älskar någon när en inte har samma tillgång till varandra? Som att en uppskattar varje sms, varje samtal och varje puff på fb snäppet mer. Jisses vad jag saknar dig, och om en vecka kommer vi ses igen. Jullov!


Jag minns hur jag fick det där första smset, måste ha varit några veckor in på sommarlovet mellan ettan och tvåan och du undrade om jag ville ses och hitta på något. Vi hade väl pratat lite på rasterna, men aldrig riktigt hängt. Den kvällen skapades LongDrink och vi satt på skolgården i Aspudden och drack Longdrink och grimaserade efter varje klunk. Men den sommaren, den kommer vara grunden till min ungdomsserie.
- hur vi drack ljummen öl och dansades oss svettiga till Håkan, när du vadade ut i vattnet den där midsommaraftonen för att fly från några jobbiga killar och hur du nästan doppade din gigantiska väska från DKNY med klackarna i ena handen. Och hur jag kaskadkräktes av för många klunkar rom och sen fortsatte festen. Och alla kvällar i tanto, eller den där gången vi snodde blommor från planteringar och fyllde hela diskhon i lägenheten i Aspudden för att göra min mamma glad. Eller den där perioden när vi krossade glas och tyckte att vi var ballast i världen. Alla gånger vi önskat låtar, suktat framme vid DJ-båsen och när lyckan översteg hoppet då jag hånglade med Öhrnen och vi fick små ölbiljetter i form av ett isärklippt vykort. Och hur vi vant gömde våra jackor och väskor bakom någon soffa på Babasonic för att kunna dansa.


Kom till sthlm så skrattar vi åt gamla minnen, alla ögonblick som vi måste se tillbaka på med skämskudden framme och hand för munnen. Allt vi gjort, jisses. Sen får vi dricka öl, kanske köper jag vår klassiska Moet (en sak kan så lätt bli något klassiskt!) kanske tatuerar vi oss tillsammans och bara njuter av du är här! <3


0 kommentarer