en sak jag ogillar med julen,

Det är när folk gör saker enbart för att det är jul: skänker pengar, gör saker för välgörenhet, volontärar, hör av sig till nära och kära, sprider kärlek, visar omtanke, lägger alldelels för mycket pengar på materiella ting och andra saker som görs "bara för att det är juuuuuul".


Visst jag älskar omtanke och fina sms, men jag vill ju inte bara ha dom för att vi firar någon som inte ens föddes på den dagen och som större delen av landets befolkning inte ens tror på. I år var första gången jag skar ner på det och jag skrev bara till dom jag vill vara med resten av året också. Det finns en skillnad där, i alla fall för mig. Hänger ni med i hur jag tänker?

Det är trevligt att höra av sig och visa att en bryr sig, eller bara vill kolla läget - men det ska en kunna göra lika mycket på julafton som på en grå tisdag. Riktig omtanke och kärlek ska ju finnas där året om.


0 kommentarer