en såndär dag ni vet,

- när en går upp innan solen och yogar tills musklerna skriker
- när en skickar in till deadline nr två efter att ha ägnat timmar åt att skrika åt datorn för att jag har så futtigt med tecken
- när en kommer till jobbet och ägnar timmar åt att diskutera den ultimata pannkakstårtan och bakmaskinens alla funktioner med chefen
- när kunderna ber om paketinslagning och säger god jul och jag mest liknar en fågelholk
- när en lyssnar på bob dylan i fyra timmar utan att tröttna
- när en får ett samtal och vill pausa världen i några veckor
- när en ser sitt namn i en tidning, visserligen felstavat åt helvete, men fortfarande mitt namn(!!!)
- när en tar hem en bok enbart för att det är en fin hund på framsidan. Men den ska tydligen innehålla "glatt, fräckt och oförfärat om erotik"...
- när en saknar någon att skeda, jag måste få skeda någon innan denna vecka är slut, annars kanske jag dör lite. Ni vet den där klassiska o-skednings-döden.

0 kommentarer