julen i casa wikbro carlén

Igår var jag så sjukt nöjd att det var den artonde december och att jag fortfarande kunde bära vaniljconverse utan att frysa... Och vaknar upp till ett jävla vinterland? Vad hände med den gröna julen? Försökte trösta mig med att det kanske bara var i förorten det fanns snö, anländer söder och ser detta snöinferno existera även här.


Och det är alltid lika kul att se folks miner när jag säger att jag inte firar jul, och det går att se hur tankarna snurrar? Kan hon vara muslim? Kan hon vara med i någon kristen sekt? Vad har hänt?!!
- jag är skilsmässobarn, och skilsmässan liksom skedde tre veckor innan jul. Den meningen täcker allt.



Men, jag är inte den som är den. Så här juligt är det nu hemma hos mig:

- så jävla fin julstake som pappa har gjort <3

- körsbär kanske inte är den juligaste frukten/bäret. Men det är i alla fall grönt, rött och vitt.

- och en liten liten julkaramell inhhandlad på Harrods.

ps. dessutom är jag emot matrialism och stressen och pressen på att köpa lyckade prylar, så dom flesta i min närhet kommer få gåvokort med olika mediciner och vaccinationer.
0 kommentarer