mental spärr?!

Vi har alla våra mentala spärrar för saker som vi vill undvika, skjuta upp eller bara ignorera. Jag har en när det kommer till plugg, som att om jag inte är stressad - så kan jag inte prestera! Så istället för att ägna min lediga dag åt att plugga så; sov jag middag i två timmar mitt på dagen, handlat skumpa, målat naglarna i färgen Pink Shrimp, ätit julskinka, läst i två olika böcker, letat efter en Busnelmössa (är det jag som inbillar mig eller finns det inte längre att få tag på?! Jag vill ha en marinblå!), tagit ett långt bubbelbad, pratat i telefon och stretchat efter gårdagens spinning...


Dessutom är jag ledig från jobbet, ännu en spärr att göra tråkiga saker på en jobbfri dag. Dessutom kommer det trilla in ett gäng finingar vid sexsnåret för bubbel och sen vapiano och kanske dans på ace?! Vi ska fira livet, mitt nya jobb på VeckoRevyn och skratta bort några timmar! <3

0 kommentarer