mysig start på dagen,

Jag som bara skulle få ett förnyat recpet på p-piller, hamnade i händerna hos den gulligaste läkaren jag någonsin träffat. Så det slutade med att vi satt och pratade behandlingar för hepatit C, min behandling (jag vill hellre säga det själv än att de ser det i min journal och får den där falsettrösten...) mycoplasma och varför det inte är med under smittskyddslagen och massa andra viktiga saker.
- hon hade det där tonläget som att hon hade kunnat erbjuda mig nygjord saft och ljumna kanelbullar, när vi egentligen pratade blodprov och slemhinnor. Det var en ren fröjd att få en gynundersökning av henne, allt hon sa lät som sammet. Världens finaste läkare.

Hon var så bra och fin, önskar att alla som är nervösa inför sina gynbesök och provtagningar träffar på någon som är lika bra som henne. Vi kanske kan klona henne och placera ut henne på alla ställen där dom inte har lika bra läkare?!
0 kommentarer