sluta titta!

Det här är en sån där dag då jag hatar när män tittar på mig, eller hela den här veckan har mer eller mindre varit så. Eller året, livet? Jag hatar det. Jag hatar den där granskande blicken, försöket till att möta min blick eller försök till att starta ett samtal eller bara komma för nära.

Och jag hatar den där känslan som startar som ett knytnävesslag i mellangärdet - och den där reflextanken om att det är Jag som måste ändra på mig. Jag kanske har valt fel kjol. Jag kanske skulle burit dubbla strumpbyxor. Jag kanske visar bhn. Jag kanske måste stänga jackan. Jag kanske drar blickar till mig.



Det handlar absolut inte om rop på uppmärksamhet eller att jag har uppblåst ego - det är bara det där jävla sättet som väldigt många män har och som ständigt upprepas - den där rätten om att de tycker sig ha rätten att studera min kropp, objektifiera mig, granska och ha en åsikt om mitt utseende.
0 kommentarer