tack, vad snällt?!

UPS har försökt nå mig i några dagar nu, och nu fick dom äntligen tag på mig, och ger mig detta?

som innehöll... En epilator?! Är det jag som glömt att jag tackat ja till någon ny undersökning, eller varför har någon skickat hem en epilator?! Vilket mysterium! Har vi kanske någon därute som tycker att jag också ska följa en av de hårdaste kvinnonormer och raka bort håret på benen?! Så att jag också kan bära tunna stilettklackskor utan att behöva bry mig om håriga vader. Låter ju vettigt, för den typen av skor använder jag ju mig av.

Visste ni förresten att de flesta rakhyvelsreklamer och epilatorreklamer använder sig av manliga ben, alltså ben som sitter på det vi kallar en mans kropp. Ganska lustigt att det är med och bygger normen för hur kvinnors ben ska se ut...


ps. jag tror mamma ska bli min försökskanin! Sist vi skulle till Thailand skulle jag vaxa hennes vader, och jag har inte sett henne så arg någonsin. Har ni också varit med om att en råkat komma åt skinkan (där det också sitter hår!) och sen tvingats dra bort vaxremsan, det var det som hände...
0 kommentarer