7e bilden: en bild som du aldrig lagt upp


- jag testade för en vecka sen att fota mig i massa vinklar helt utan smink. Jag har dragit bort trollhåret i en hästsvans och ville se allt helt neutralt. För några år sen hade jag hellre ätit fiskrens än gått ut utan smink(svart kajal!), nu går jag till jobbet, fester, ligg eller ica med max tre saker i ansiktet, (mascara, rouge, läppbalsam).

Jag har aldrig förstått mig på hetsen när det gäller smink, och jag har heller aldrig haft stressen att jämt täcka mig med foundations, concealer eller puder. Jag äger en concealer och det är allt. Det är totalt nollställt i mitt intresse och jag tycker mest synd om människor som känner pressen att de jämt måste vara perfekt sminkade.

- och jag inte låta bli att tänka hur det funkar under ligget. Jag vet inte hur andra ligger, men när det är bra, då blir jag svettig och har jag mascara och kajal är den strax utkletad över mina kinder, hans kinder, mage och nyckelben. Från sexig till panda på max 7 minuter.
   Hur går det då till med alla som har puder, foundation och lager på lager. Ligger med släckt lampa? Eller springer iväg och pudrar sig direkt efter finalen för att sen ligga nysminkad till eftermyset?


Smink och utseende kan vara askul, men jag hatar hetsen, pressen och allt annat jävla skit som byggs upp från omvärlden. Visst, det är kul att vara fin och göra sig iordning, men det ska ske på sina egna villkor och när jag känner för det.
0 kommentarer