andra äktenskapet.

Har precis läst ut en bok om äktenskap, och rensat mitt kök på allt från porslin till gammal müsli. Och kontentan av detta är - låt oss säga att en gifter sig en gång ---> får massa presenter på bröllopet. Skiljer sig --> förlorar en del av presenterna...
- vid andra giftermålet då, hur konstigt vore det att önska sig kompleterande saker?

Nu tror ju inte jag att det finns par som delar upp hela serviser, utan att folk är ju smarta nog att en tar servisen och en tar vinglasen. Men låt oss säga att ett par har en hel servisserie - och delar upp den.

Vore det bara osmakligt eller även lite smart? Jag försöker minnas hur mina päron gjorde, men jag tror det mest blev så att pappa tog det han ville och sen var det inte mer med det. Och nu sitter jag i en lägenhet fylld med alla dessa saker. Så vi kan ju säga att cirkeln är sluten.
0 kommentarer