det ska bara gå,

Den andra följdfrågan jag får när jag berättar om att jag ska bli sexolog är "Men hur då? Hur ska du bli det?!", första är alltid "Vad är det?!" eller "Så då är det mycket praktisk träning va?!" (iaf om jag säger det till en hunk på krogen...

Och ja, jag kan väl sammanfatta det såhär att jag har ca 5127 drömmar som jag vill genomföra, kanske 25 av dom är realistiska och sen har jag kanske 7 olika tillvägagångssätt som jag har igång samtidigt. Min plan just nu är inte att plugga till sjuksköterska eller socionom och sen komma in på den lilla mini-kurs som Sverige har.

Just nu samlar jag på mig så mycket information jag bara kan, pluggar vndp-böcker på fritiden och går alla små utbildningar som finns. Dessutom så utbildar jag mig inom allt som RFSL och RFSU har som jag ser som lämpligt.
- resten kommer lösa sig. Jag vet vad jag vill göra, och sen att det inte finns någon spikrak väg till detta ser jag knappast som ett hinder, snarare som en utmaning!

0 kommentarer