ella och josefin.

Okänt nummer och jag hör hans röst, vill jag ses igen, kan jag imorrn kväll och vill jag dricka bubbel på ett hotell? Har jag en kompis jag vill ta med eller ska vi ses bara han och jag? Annars kan han styra upp så att min kompis för träffa hans kompis, det kan ju bli kul. Och så bubbel på det. Ska jag säga att jag älskar skagenröra så att han kanske kan beställa in det? Och vilken kompis då? Jag påpekar att jag inte bara kan trolla fram en vän och då går det att styra om, för visst vill jag träffa honom igen? Visst vill jag det, hotell är kul, bubbel är kul, jag är kul och jag är 21. Han skulle ringa antingen innan fyra eller efter tio och jag påpekar retsamt att han kan ju alltid skriva ner mina jobbtider på en lapp, men han insisterar på att han minsann kommer komma ihåg det. Annars kan ju jag ringa honom, visst, på vilket nummer då? Du ringer ju med hemligt, och så ska det förbli. Jag påpekar att han lät lite trött igår på meddelande och han säger att han var minsann inte trött, och då svarar jag att han kanske bara blev ledsen över att jag inte svarade på första signalen som han väntat sig?

Jag tänker nästa säga att detta ekar "Glappet" och den fantastiska historien om Ella och Josefin. Men jag är ungefär 98% säker på att han inte sätt tvserien och 99% säker på att han inte läst boken. Som för övrigt ligger på min topp-fem-lista över världens bästa böcker.
0 kommentarer